Anotace
Formativní hodnocení v praxi
Obsah – témata programu
Základní témata krajského workshopu:
Principy formativního hodnocení (tři základní otázky řídící formativní hodnocení)
Respektující komunikace a podávání zpětné vazby popisným jazykem
Techniky pro odpovídání všech žáků najednou a získávání zpětné vazby od žáků
Kriteriální hodnocení
Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení
Využití online aplikací pro formativní hodnocení
Témata budou přestavena především na konkrétních příkladech jejich aplikace. Pozornost bude věnována technikám, jako je například semafor, tříbarevný test, tři hvězdičky a přání, technika sendviče a další. Během workshopu účastníci zformulují zpětnou vazbu k práci žáka a pokusí se upravit předložená kritéria či vytvořit kritéria (sadu kritérií) na základě práce žáka. Dále účastníci shlédnou video zachycující dobrý příklad využití formativního hodnocení v hodině matematiky. Prostor bude pro odbornou diskuzi nad jednotlivými technikami a jejich možnostmi využití v praxi účastníků a celkově možnostech a předpokladech zavádění formativního hodnocení. Na závěr workshopu každý účastník navrhne techniku, kterou zavede či zlepší ve své výuce.
Vzdělávací cíl
Účastník získá přehled o základních principech a metodách formativního hodnocení, o různých technikách formativního hodnocení, které může využít při výuce. Bude motivován k tomu, aby formativní hodnocení aplikoval ve své pedagogické praxi.