• Slide Basic 01

Jak vést žáky 2. stupně k řešení slovních úloh s porozuměním

Jak vést žáky 2. stupně k řešení slovních úloh s porozuměním

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
02. prosince 2020, 17.00 - 18.00
Místo konání
Webinář M
Lektor
doc.RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Doporučeno
pedagogům 2. stupně ZŠ
Počet hodin
1
Cena
0
Garant
Mgr. Gabriela Kynclová - gabriela.kynclova@npi.cz ,tel.: 222 122 350, mobil: 774 315 142
Číslo programu
20-47-11-16-OD-M-2V
Číslo akreditace

Anotace

Schopnost žáků řešit slovní úlohy s porozuměním je pro ně výhodná nejen ve škole, ale i při řešení problémů z každodenního života. Žáci jsou však v řešení slovních úloh často neúspěšní, a to z různých důvodů. Přirozeně tomu tak může být proto, že nezvládají matematizaci slovní úlohy – nedovedou vytvořit matematický model situace. Jinou možnou příčinou je tendence k používání povrchových strategií řešení, kdy se žáci nepokusí o představu situace a snaží se na matematický model slovní úlohy usoudit z různých povrchových aspektů zadání slovní úlohy. V rámci webináře budou představeny některé strategie vyučování slovních úloh, které se ve výzkumu ukázaly jako účinné.