Anotace
Anotace:
Rozvoj digitálních kompetencí žáků je v současnosti velmi diskutované téma. Učitelé často tápají, jak rozvíjení DK uchopit, jaké zvolit aktivity a online nástroje. Často ale již digitální kompetence žáků rozvíjejí, a tak potřebují ujištění, že postupují dobře. DIGI plovárna nabízí unikátní prostor, kde si vzájemně poradit, diskutovat, inspirovat se, vzájemně sdílet nápady z praxe. Moderátor plovárny diskusi směřuje a může doplnit vlastními zkušenostmi.
Program DIGI plovárny je zaměřen na jednotlivé vzdělávací obory (a jejich oborové didaktiky) a jejich vzájemné propojení s digitálními kompetencemi v souvislostech s novou informatikou. V rámci DIGI plovárny bude docházet k předávání a sdílení zkušeností a k vzájemné podpoře a reflexi mezi kolegy stejných vzdělávacích oblastí s návaznostmi na digitální gramotnost. DIGI plovárna bude vyžadovat od účastníků aktivní zapojení se do procesu předávání a sdílení zkušeností. Prosíme účastníky o připravení si této aktivity. Přispějete tím k inspiraci ostatních a zároveň se budete moci inspirovat i vy.
A. Úvod (5 min.)
- Představení role NPI, principy setkání, cíl setkání
B. Teoretická část (10 min.)
- Teoretické vymezení – změna RVP ZV, upozornění na metodickou podporu k výuce žáků, na revize.edu.cz
- Co je a co není DIGI plovárna
- Digitální gramotnost jako nová kompetence
- Revize RVP ICT a její přesah do humanitních předmětů
C. Praktická část (75 min.)
- Vzájemné seznámení
- Diskuse – Sdílení výukových aktivit, inspirace, zkušenosti jednotlivých účastníků, otázky
- Reflexe
Časová dotace pro konání jedné DIGI plovárny je 2 vyučovací hodiny (90 minut).
Po skončení plovárny dostanou účastníci prezentaci s tipy a odkazy a budou požádáni o vyplnění dotazníku zpětné vazby Dotazník zpětné vazby.
Účast na DIGI plovárně je bezplatná.