Anotace
DIGI plovárna – Matematika a její aplikace - 2. stupeň ZŠ
Program DIGI plovárny je zaměřen na jednotlivé vzdělávací obory (a jejich oborové didaktiky) a jejich vzájemné propojení s digitálními kompetencemi v souvislostech s novou informatikou. V rámci DIGI plovárny bude docházet k předávání a sdílení zkušeností a k vzájemné podpoře a reflexi mezi kolegy stejných vzdělávacích oblastí s návaznostmi na digitální gramotnost. Účastníci DIGI plovárny jsou aktivně zapojeni do procesu předávání a sdílení zkušeností. Prosíme účastníky o připravení si nějaké praktické aktivity z vašich vyučovacích hodin (kde rozvíjíte digitální gramotnost), kterou představíte kolegům. Přispějete tím k inspiraci ostatních a zároveň se budete moci inspirovat i vy.
Jak využít počítač, aby pomohl s přípravou vyučovací hodiny a materiálů do hodiny matematiky? Co se vám osvědčilo? Rozšiřte si obzor na poli využití webových stránek a programů a přijďte se inspirovat, jak lze začít. Použijme notebook a počítač jako vašeho pomocníka při hodinách matematiky.
A jaké materiály tvoří vaši žáci v hodinách matematiky? Co se vám osvědčilo? Určeno pro učitele matematiky základní i střední školy.
A. Úvod (5 min.)
· Představení role NPI, principy setkání, cíl setkání
B. Teoretická část (10 min.)
· Teoretické vymezení – změna RVP ZV, upozornění na metodickou podporu k výuce žáků, na revize.edu.cz
· Co je a co není DIGI plovárna
· Digitální gramotnost jako nová kompetence
· Revize RVP ICT a její přesah do oblasti Fyzika
C. Praktická část (75 min.)
· Vzájemné seznámení
· Diskuse – Sdílení výukových aktivit, inspirace, zkušenosti jednotlivých účastníků, otázky
· Reflexe
Časová dotace pro konání jedné DIGI plovárny je 2 vyučovací hodiny (90 minut).
· Po skončení plovárny dostanou účastníci prezentaci s tipy a odkazy a budou požádáni o vyplnění dotazníku zpětné vazby
Účast na DIGI plovárně je bezplatná.