Anotace
Vzdělávací program se zabývá tvorbou scénářů miniprojektů na libovolné téma ve třídách žáků 6 až 10 letých při realizaci výuky v rámci integrace vzdělávacích oblastí, vyučovacích předmětů a při zapojení všech žáků i případně ostatních učitelů tak, aby vyučování přinášelo radost z poznávaného bez drilu a stresu.
Program je členěn do dvou modulů.
Teoretický modul: Identifikace tématu – vstupní formulace idejí projektu, cíle, výsledků a aktivit projektu. Plánování projektu – všechny detaily projektu jsou specifikovány podle náročnosti a proveditelnosti. Sestavení žákovského týmu a pracovního a časového plánu. Vlastní realizace projektu. Zhodnocení projektu a jeho výsledků.
Praktický modul: Na základě teoretických vstupů účastníci pracují pod vedením lektora interaktivně při tvorbě scénáře miniprojektu v následujících krocích:
1. Jak zajistit individualizaci, diferenciaciaci výuky a spojení několika vyučovacích metod a nástrojů (1 hodina)
2. Kdy klást důraz na kreativní a kooperační myšlení žáka, ale též na jeho pracovní i studijní návyky (1 hodina)
3. Co je to myšlení v širších souvislostech, práce s informacemi z různých oborů (1 hodina)
4. Je potřebné propojení teorie a praxe s aktivním zapojením žáka (smyslové vjemy, prožitky), vnitřní motivace k řešení problému (1 hodina)
5. Proč je důležité propojování individuální práce s prací v týmu, ve skupinách. Základy správné diskuze, přijímání kompromisu. Prezentace výsledků práce (2 hodiny)
Na závěr programu jsou představeny příklady dobré praxe - prezentace úspěšně realizovaných projektů lektorů, představení vlastních zkušeností účastníků (2 hodiny).