• Slide Basic 01

Miniprojekty ve výuce mladších žáků

Miniprojekty ve výuce mladších žáků

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
23. listopadu 2023, 8.30 - 15.00
Místo konání
NPI ČR Plzeň, Čermákova 18
Lektor
Mgr. Daniel Janata
Doporučeno
učitelé 1. stupně ZŠ
Počet hodin
8
Cena
1050
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová - sylvie.vagnerova@npi.cz ,mobil: 608 083 411
Číslo programu
H77-03-14-232
Číslo akreditace
MSMT-6488/2022-6-328
Онлайн Вавада казино: регистрация учетной записи, бонусы, игротека, вход и многое другое. Регистрируйтесь и получайте 100 фриспинов и 100% к депозиту на Vavada casino.

Anotace

Vzdělávací program se zabývá tvorbou scénářů miniprojektů na libovolné téma ve třídách žáků 6 až 10 letých při realizaci výuky v rámci integrace vzdělávacích oblastí, vyučovacích předmětů a při zapojení všech žáků i případně ostatních učitelů tak, aby vyučování přinášelo radost z poznávaného bez drilu a stresu.

Program je členěn do dvou modulů.

Teoretický modul: Identifikace tématu – vstupní formulace idejí projektu, cíle, výsledků a aktivit projektu. Plánování projektu – všechny detaily projektu jsou specifikovány podle náročnosti a proveditelnosti. Sestavení žákovského týmu a pracovního a časového plánu. Vlastní realizace projektu. Zhodnocení projektu a jeho výsledků.

Praktický modul: Na základě teoretických vstupů účastníci pracují pod vedením lektora interaktivně při tvorbě scénáře miniprojektu v následujících krocích:

1. Jak zajistit individualizaci, diferenciaciaci výuky a spojení několika vyučovacích metod a nástrojů (1 hodina)

2. Kdy klást důraz na kreativní a kooperační myšlení žáka, ale též na jeho pracovní i studijní návyky (1 hodina)

3. Co je to myšlení v širších souvislostech, práce s informacemi z různých oborů (1 hodina)

4. Je potřebné propojení teorie a praxe s aktivním zapojením žáka (smyslové vjemy, prožitky), vnitřní motivace k řešení problému (1 hodina)

5. Proč je důležité propojování individuální práce s prací v týmu, ve skupinách. Základy správné diskuze, přijímání kompromisu. Prezentace výsledků práce (2 hodiny)

Na závěr programu jsou představeny příklady dobré praxe - prezentace úspěšně realizovaných projektů lektorů, představení vlastních zkušeností účastníků (2 hodiny).