Anotace
1) Teoretický úvod – terminologie v oblasti diagnostiky připravenosti pro školu, výčet a stručná charakteristika jednotlivých oblastí:
Grafomotorika
Vizuomotorika
Pravolevá a prostorová orientace
Zraková percepce
Sluchová percepce
Početní a předpočetní představy
Všeobecné znalosti
Spolupráce a sociální zralost
Pozornost a pracovní zralost
Pracovní tempo
Emocionální zralost
Řeč
2) Legislativní souvislosti – zakotvení předškolní výchovy a zahájení povinné školní docházky v legislativě
3) MaTeRS – test mapující připravenost na školu: způsob administrace, vyhodnocení, interpretace dat a postup při interpretaci výsledků; integrace dalších informací o dítěti a výsledků komplexní diagnostiky. Využití dalších diagnostických nástrojů při diagnostice připravenosti pro školu.
4) Prezentace a rozbor konkrétních kazuistik.
(Anotace nástroje MaTeRS: Screeningový diagnostický nástroj, který slouží k posouzení schopností, dovedností a celkové úrovně zralosti dítěte před vstupem do školy. Nástroj byl standardizován v letech 2011 až 2013. Autorky nástroje: Mgr. Helena Vlčková a Mgr. Simona Poláková)
Poznámka: Účast na vzdělávacím programu je podmíněna doložením diplomu o ukončeném magisterském vzdělání v oboru psychologie nebo speciální pedagogika.