Anotace
Diagnostický nástroj s názvem Diagnostika struktury matematických schopností (DISMAS) byl vytvořen autory Mgr. Pavlem Traspem a Mgr. Ivanou Skalkovou. Skládá z pěti subtestů, mapuje rozvoj základních matematických (početních) schopností, které se utvářejí v předškolním věku a během 1. stupně základní školy. Lze jej nicméně využít nejen v těchto věkových skupinách, ale i u dětí s obtížemi v matematice na 2. stupni ZŠ (6. – 9. ročník).
Dovoluje sestavit na podkladě výsledků jeho aplikace úplný reedukační program, a to nejen pro jednotlivce, ale i pro celou skupinu nebo třídu, např. speciální třídu pro žáky se specifickými poruchami učení.
Témata výuky:
Blok I. (7 hodin)
Problematika diagnostiky vývoje matematických schopností u dětí
Teoretické základy diagnostického nástroje DISMAS
Způsob administrace diagnostického nástroje DISMAS
Způsob skórování výsledků žáků při práci s diagnostickým nástrojem DISMAS
Blok II. (7 hodin)
Interpretace výsledků vyšetření diagnostickým nástrojem DISMAS
Reedukační programy a doporučení navazující na výsledky vyšetření
Poznámka: Účast na vzdělávacím programu je podmíněna doložením diplomu o ukončeném magisterském vzdělání v oboru psychologie nebo speciální pedagogiky.
Nástroj DISMAS lze zakoupit až po proškolení v jeho užívání (hraničně osobní převzetí již uhrazeného nástroje bezprostředně před zahájením vzdělávání). Objednáte si ho ze stránky https://objednavky.nuv.cz/nastroj/19-didakticke-testy-a-skolni-dovednosti/30004-diagnostika-struktury-matematickych-schopnosti-dismas.