Anotace
Webový seminář informuje psychology PPP, SPC a ŠPP o zjištěních tříletého projektu TAČR zaměřeného na standardizaci české verze testu WJ IV. COG u romských dětí. V projektu byly 400 dětem převážně ve věkových skupinách 7–8 let a 10–11 let administrovány vybrané testy WJ IV. COG a subtesty dalších metod zaměřené na čtení a počítání. Rodiče vyplnili dotazník sledující socioekonomickou situaci rodiny dítěte a poskytli vždy i další informace demografického charakteru. V semináři je popsána využitelnost metody WJ IV. COG u romských dětí, odlišnosti ve fungování položek a testů baterie oproti majoritě a zkušenosti pracovníků projektu z administrace testů. Pozornost je věnována souvislostem mezi sociálním znevýhodněním a výkonem ve WJ IV a dále mezi výkonem ve WJ IV a testy čtení a počítání. Řešeny jsou doporučené úpravy v administraci a adekvátní interpretace testových výsledků u této skupiny testovaných. Program počítá s rozsáhlejším prostorem na diskusi, kdy je možné doplnit informace k prezentovaným tématům dle potřeby účastníků a probrat detailně aplikaci poznatků ze semináře.
Poznámka: Účast na vzdělávacím programu je podmíněna doložením diplomu o ukončeném magisterském vzdělání v oboru psychologie. (Vlastní vzdělávání začne v 10 hodin, předtím připojování k online schůzce v MS Teams.)