• Slide Basic 01

Jak motivovat žáky středních škol při výuce cizího jazyka

Jak motivovat žáky středních škol při výuce cizího jazyka

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
23.11. a 30.11. 2023, 9.00 - 15.30
Místo konání
NPI ČR Ostrava, Blahoslavova 1576/2
Lektor
Ing. Jana Kozáková
Doporučeno
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Počet hodin
16
Cena
1950
Garant
Mgr. Lucie Vrbová - lucie.vrbova@npi.cz ,mobil: 778 972 287
Číslo programu
E17-04-20-232-01
Číslo akreditace
MSMT-32503/2020-4-789
Онлайн Вавада казино: регистрация учетной записи, бонусы, игротека, вход и многое другое. Регистрируйтесь и получайте 100 фриспинов и 100% к депозиту на Vavada casino.

Anotace

Vzdělávací program je určený pro učitele cizích jazyků na gymnáziích a středních školách, kteří by chtěli podnítit větší zájem o studium cizího jazyka u svých žáků a zlepšit jejich aktivitu v hodinách, a tím i jejich výsledky učení.
Kurz je rozdělen do čtyř 4 -hodinových bloků v celkovém rozsahu 16 hodin.
Součástí všech bloků budou praktické ukázky aktivit, včetně rozboru jejich motivační a didaktické funkce, a také vzájemné sdílení zkušeností v rámci diskuze a sebereflexe.
První dva bloky budou zaměřeny na charakteristiku potřeb dospívajících žáků. Nejprve budou účastníci během diskuze sdílet svoje zkušenosti s dospívajícími žáky a pokusí se najít společné rysy žáků této věkové skupiny s ohledem na jejich věkové zvláštnosti, charakteristiky a zájmy. Tyto rysy poté budou shrnuty prostřednictvím (teenagery oblíbené) kvízové hry Kahoot!, při níž se používá Internet. Součástí tohoto bloku bude rovněž aktivita na hraní rolí (role-play), díky níž se účastníci budou moci vžít do role dospívajících žáků v různých situacích v hodině cizího jazyka, a tím i lépe pochopit jejich prožívání.
V této části budeme ve skupinové aktivitě využívající myšlenkové mapy analyzovat příčiny nedostatečné motivace ke studiu cizího jazyka a v diskuzi pak navrhovat způsoby přecházení problémů souvisejících se žáků studentů do výuky.
Ve třetím a čtvrtém bloku si ukážeme hlavní principy, na nichž jsou založeny aktivity vhodné pro teenagery a jejichž cílem je umožnit všem žákům uspět, což je jeden z hlavních předpokladů vytvoření motivace. Aktivity budou zaměřené jak na procvičování jazykových prostředků (slovní zásoby a gramatiky), tak i na rozvoj řečových dovedností (čtení, poslech, mluvení a psaní).  Účastníci semináře budou pracovat na různých stanovištích na principu „kolotoče“ (carousel), kde si budou moci vyzkoušet všechny aktivity a poté budou navzájem sdílet svoje komentáře a vlastní náměty na adaptace předvedených aktivit. V ukázkách se objeví např. různé skupinové aktivity se soutěživým elementem (Flash the sentence! True or Lie Dice, Team Error Correction, Blockbuster,), aktivity zahrnující i jiný než jazykový cíl (Brainteaser, Compare two pictures in two minutes!) nebo aktivity podněcující používání výhradně cílového jazyka v hodině (You have been Biebered! Beat Your Record!).
Vzdělávací program bude veden převážně v českém jazyce, většina praktických ukázek bude v jazyce anglickém (všechny předvedené aktivity však mohou učitelé využít pro výuku kteréhokoli cizího jazyka).
Jazyk programu: angličtina a čeština