Anotace
V současné době je každá třída heterogenní, záleží jen na tom, jak moc velké rozdíly se mezi žáky objevují. Každý žák je něčím specifický, má jiné zájmy, učební styl, a tudíž i potřeby. Tradiční frontální výuka (zejména na druhém stupni stále hojně uplatňovaná) předpokládá, že většina žáků preferuje auditivní učební styl a má lingvistickou a logicko-matematickou inteligenci. Úkolem nás učitelů je především hledat možnosti, jak rozvíjet také žáky, kteří patří k jiným než výše uvedeným skupinám, například potřebují být více v pohybu, učí se nejintenzivněji prostřednictvím diskuze o daném tématu s vrstevníky, nebo preferují činnostní učení (tzv. learning by doing).
Dva vzájemně propojené webináře na toto téma se budou věnovat strategiím, které nám pomáhají vyrovnat se s rozmanitými rozdíly v hodinách cizího jazyka a vytváří takové prostředí, v němž se učí a rozvíjí všichni žáci. První webinář bude zaměřen na strategie, které lze zavést velmi rychle do každé třídy, tedy v rámci jedné vyučovací hodiny. Půjde o takové postupy, které zvyšují zapojení žáků v hodině, staví a vytěžují jejich předchozí znalosti a dovednosti a skrze rozmanité činnosti aktivizuje různé typy žáků.