• Slide Basic 01

Komunikace s rodiči v problémových situacích

Komunikace s rodiči v problémových situacích

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
11. října 2023, 8.30 - 15.30
Místo konání
NPI ČR Ostrava, Blahoslavova 1576/2
Lektor
Mgr. Monika Struhárová (Fojtáchová)
Doporučeno
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení
Počet hodin
8
Cena
1190
Garant
Mgr. Lucie Vrbová - lucie.vrbova@npi.cz ,mobil: 778 972 287
Číslo programu
S26-01-20-232-01
Číslo akreditace
MSMT-7136/2021-6-310
Онлайн Вавада казино: регистрация учетной записи, бонусы, игротека, вход и многое другое. Регистрируйтесь и получайте 100 фриспинов и 100% к депозиту на Vavada casino.

Anotace

V komunikaci s rodiči může docházet k nedorozuměním, která často vedou ke vzniku konfliktních, problémových situací a tím je následně ztěžována spolupráce školy nebo školského zařízení a rodiny. Následně je narušováno i výchovně vzdělávací působení na dítě/žáka. Vzdělávací program je rozdělen čtyř bloků:

1.blok (2 hodiny)úvod, seznámení s obsah programu,  doporučenou literaturou. Vysvětlení, jak vést rozhovor, stanovení cíle, dílčích cílů, postupu, obecný postup rozhovoru s využitím konkrétních příkladů z praxe. Postupy a způsoby řešení při nepříjemném rozhovoru, způsoby jak reagovat na nesouhlas. 2. blok (2 hodiny)seznámení s možnostmi, jak postupovat pokud je nutné kritizovat, stěžovat si. Jak postupovat, pokud chceme být přesvědčiví a vést komunikaci k stanovenému cíli. Možné postupy při kritice, řešení konfliktů. 3.blok (2 hodiny) – techniky asertivity užívané v komunikaci, asertivní reakce na nesouhlas. Stanovení priorit ve vedení rozhovoru. Modelový rozhovor – shrnutí. 4. blok (2 hodiny) – typy otázek využívaných v komunikaci. Techniky aktivního naslouchání, zásady naslouchání. Typy osobností dle způsobu komunikace a možnosti komunikace s nimi. Nonverbální komunikace (bariéry, signály nejistoty, úzkosti, nervozity, lhaní, agrese). Shrnutí, závěrečná diskuse, závěr semináře.

Programem budou průběžně prolínat konkrétní příklady z vlastní praxe při rozhovorech v problémových situacích, dále i řešení konkrétních případů podle požadavků účastníků a ukázky nonverbální komunikace.