• Slide Basic 01

Oblastní workshop SPOL

Oblastní workshop SPOL  Učit moderní dějiny jinak?!

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Učit moderní dějiny jinak?!
Termín konání
03. dubna 2023, 15.30 - 18.30
Místo konání
6. základní škola Cheb, Obětí nacismu 1127/16 350 02 Cheb
Lektor
Mgr. Petr Sedlák, Ph.D.
Doporučeno
pedagogům 2. stupně ZŠ, pedagogům gymnázií, pedagogům SOŠ a SOU, pedagogům - vedoucím zájmových kroužků a klubů
Počet hodin
4
Cena
0
Garant
Mgr. Josef Tichý - josef.tichy@npi.cz ,mobil: 770 182 425
Číslo programu
23-44-15-IMP-OW-SPOL-01
Číslo akreditace

Anotace

Obsah

I. JÁ JAKO DĚJEPISÁŘ A OBČANKÁŘ - proč účastníci učí a co chtějí žáky (na)učit

(představení účastníků a jejich profesní cesty učitele / jaké postoje zaujímají jako učitelé dějepisu a občanky).

II. CO JE A NENÍ INOVACE - proč dává smysl učit inovativně, avšak co to vlastně znamená?

(vzájemné porozumění klíčovým termínům, které jsou spojeny s novátorstvím ve výuce: tzv. tradiční výuka a její vztažení k transmisi a konstruktivismu, jak s tím souvisí badatelská a činnostní výuka jako metoda;

vyjasnění, kde není inovace podepřena koncepčně, ale sklouzává jen k povrchnímu zatraktivnění výuky)

III. PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE - aplikace HistoryLab ve výuce jako součást badatelských lekcí (učebnice);

(představení přínosů interaktivní aplikace HistoryLab / vyhodnocení výuky s aplikací v dlouholetém horizontu);

- zvolen příklad tzv. obyčejného násilí jako mezipředmětový průnik mezi dějepisem a občanskou výchovou.

IV. POKUSNÉ OVĚŘOVÁNÍ - co se děje v projektu Dějepis+ a proč je obecně důležité vzájemné učení

(představení cílů projektu a zhodnocení-korekce jejich realizace - příklad hodnocení v konkrétní lekci).

V. ROZPRAVA - řízená diskuze na tezi, kterou navrhnou, resp. vyberou samotní účastníci

(aktivita Dialog - účastníci jsou rozděleni do dvou skupin, kdy jedna je v roli pozorovatelů formy diskuze).

 

Vzdělávací cíl

- účastníci si ujasní, co je inovace výuky v konstruktivistickém duchu

- seznámí se s tím, co je myšleno činnostní a badatelskou výukou jako výukou oborových gramotností

- budou diskutovat o výzvách aplikace badatelské výuky, hl. o kontextualizaci a závěrečném hodnocení lekcí

- získají konkrétní tipy na online cvičení a badatelské lekce, které mohou využít ve své výuce