Anotace
Obsah – témata programu
1. Základní klasifikace testů a typy testů
2. Obsah a cíl testu
3. Vlastnosti testu: Spolehlivost, validita, citlivost
4. Tvorba testu
5. Podmínky pro hodnocení a testování ve třídě
6. Ověření správné funkčnosti testu
Lektorka představí pojem testovací gramotnost tzv. Assessment literacya základní pojmy v testování a hodnocení, vysvětlí rozdíly mezi formativním a sumativním hodnocením a jednotlivými typy testů. lektorka představí jednotlivé kroky při tvorbě testu a podmínky, na které je třeba brát ohled při zadávání testů a při hodnocení. Důraz je kladen na to, aby účastníci mohli techniky testování okamžitě začít používat ve své pedagogické praxi.
Vzdělávací cíl
Účastníci získají přehled o základních principech tvorby testů a metodách ověření, které mohou použít k objektivnímu ověření znalostí svých žáků a ke zlepšení efektivnosti své výuky. Účastníci si vyzkouší, jak si vytvářet si své vlastní testy pro využití ve výuce, aby objektivně ověřovaly znalosti a dovednosti žáků. Seznámí se s nástroji pro analýzu testů a jak výsledky těchto analýz aplikovat při hodnocení žáků.