Anotace
Program DIGI plovárny je zaměřen na jednotlivé vzdělávací obory (a jejich oborové didaktiky) a jejich vzájemné propojení s digitálními kompetencemi v souvislostech s novou informatikou. V rámci DIGI plovárny bude docházet k předávání a sdílení zkušeností a k vzájemné podpoře a reflexi mezi kolegy stejných vzdělávacích oblastí s návaznostmi na digitální gramotnost. Účastníci DIGI plovárny jsou aktivně zapojeni do procesu předávání a sdílení zkušeností.
V rámci této DIGI plovárny se zaměříme na jednotlivé oblasti nové informatiky a také na využití edukační robotiky na 2. stupni ZŠ v hodinách informatiky i v dalších předmětech.
Zmapujeme konkrétní vybavenost škol jednotlivých účastníků setkání, co se týče typu zařízení a jejich vhodnosti, dostatečného počtu, budeme hovořit o tom, jak se které zařízení ve výuce osvědčilo.
Hlavním cílem digiplovárny bude sdílení zkušeností z výuky – tipy na osvědčené výukové zdroje – weby, metodiky a další výukové materiály, sdílení příkladů dobré praxe a vzájemná podpora a reflexe mezi kolegy, kteří vyučují stejné vzdělávací oblastí s návaznostmi na digitální gramotnost a naplňování cílů nové informatiky.
A. Úvod (5 min.)
· Představení role NPI, principy setkání, cíl setkání
B. Teoretická část (10 min.)
· Teoretické vymezení – změna RVP ZV, upozornění na metodickou podporu k výuce žáků, na revize.edu.cz
· Co je a co není DIGI plovárna
· Digitální gramotnost jako nová kompetence
· Revize RVP ICT
C. Praktická část (75 min.)
· Vzájemné seznámení
· Diskuse – Sdílení výukových aktivit, inspirace, zkušenosti jednotlivých účastníků, otázky
· Reflexe
Časová dotace pro konání jedné DIGI plovárny je 2 vyučovací hodiny (90 minut).
· Po skončení plovárny dostanou účastníci prezentaci s tipy a odkazy a budou požádáni o vyplnění dotazníku zpětné vazby.
Účast na DIGI plovárně je bezplatná.