• Slide Basic 01

Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky – dějepis

Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky – dějepis

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
30. března 2023, 14.00 - 17.20
Místo konání
online
Lektor
Mgr. Lucie Sichingerová
Doporučeno
pedagogům 2. stupně ZŠ, zástupcům ředitelů škol a školských zařízení, speciální pedagogové
Počet hodin
4
Cena
0
Garant
Mgr. Lenka Grofová - lenka.grofova@npi.cz ,
Číslo programu
K71-14-11-231-2
Číslo akreditace

Anotace

Máte v třídě cizince a přemýšlíte, jak zapojit žákyně a žáky, kteří neumí česky, do práce s celou třídou?

Webinář představí možnosti práce s jazykově heterogenní třídou v hodině dějepisu na druhém stupni ZŠ. Bude se věnovat konkrétním postupům a způsobům práce.

V první části si na příkladech ukážeme bariéry, jimž čelí děti s odlišným mateřským jazykem. Ukážeme si, jak tyto bariéry překonávat, přičemž budeme vycházet z teorie schématu R. C. Andersona. V druhé části si představíme možnosti, jak konkrétně formulovat minimální cíl pro českého žáka a možnosti jeho uchopení pro žáka s OMJ. Ve třetí části si ukážeme techniky a metody, kterými se k minimálním cílům můžeme dostat. Ve čtvrté části si představíme příklady dobré praxe a zaměříme se na konkrétní organizaci a strukturu hodiny, v níž jsou žáci čeští i žáci s OMJ.