Anotace
Webinář ukáže účastníkům, kromě samotného zapojování různých možností pro rozvoj algoritmického myšlení do výuky, jak je nutné myslet i na didaktický aspekt tak, aby se z žáka nestala pouze figurka, která opisuje kusy kódu, nebo přetahuje bloky dle toho, co předvádí učitel. Rozvoj algoritmického myšlení u žáků sebou nese i mnoho úskalí pro učitele, typicky větší míra volnosti ve smyslu přizpůsobení algoritmu, kontrola základních vlastností algoritmu (jako jednoduchost, obecnost, ...), hledání chyby v algoritmech žáků. Navíc každý z žáků by měl mít možnost pocítit, že alespoň minimálně uspěl (rozfázování algoritmického úkolu na menší funkční části). Webinář právě tyto pohledy rozkryje a ukáže na různých prostředích příklady jejich využití.
Obsah programu:
- Proč zapojovat algoritmické myšlení do výuky za základní a střední škole?
- Je možné rozvíjet algoritmické myšlení jen v hodinách informatiky?
- Jaké máme prostředky pro rozvoj algoritmického myšlení?
- Musí být učitel programátor, aby se nemusel bát s žáky programovat?
- Znamená to, že když bude učitel s žáky programovat, dělá z nich programátory?
- Musí si učitelé sami připravovat všechny materiály?