• Slide Basic 01

Jak rozvíjet algoritmické myšlení v hodinách?

Jak rozvíjet algoritmické myšlení v hodinách?  On-line škola SYPO

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
On-line škola SYPO
Termín konání
červen 2021 – červen 2023
Místo konání
webinář - záznam
Lektor
PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Doporučeno
Členům národního kabinetu Informatika a ICT, pedagogům ZŠ, pedagogům všech SŠ
Počet hodin
1
Cena
0
Garant
SYPO Webináře - webinare.sypo@npi.cz ,
Číslo programu
21-47-11-16-KAB-ICT-OSS
Číslo akreditace

Anotace

Webinář ukáže účastníkům, kromě samotného zapojování různých možností pro rozvoj algoritmického myšlení do výuky, jak je nutné myslet i na didaktický aspekt tak, aby se z žáka nestala pouze figurka, která opisuje kusy kódu, nebo přetahuje bloky dle toho, co předvádí učitel. Rozvoj algoritmického myšlení u žáků sebou nese i mnoho úskalí pro učitele, typicky větší míra volnosti ve smyslu přizpůsobení algoritmu, kontrola základních vlastností algoritmu (jako jednoduchost, obecnost, ...), hledání chyby v algoritmech žáků. Navíc každý z žáků by měl mít možnost pocítit, že alespoň minimálně uspěl (rozfázování algoritmického úkolu na menší funkční části). Webinář právě tyto pohledy rozkryje a ukáže na různých prostředích příklady jejich využití.

Obsah programu:


  • Proč zapojovat algoritmické myšlení do výuky za základní a střední škole?

  • Je možné rozvíjet algoritmické myšlení jen v hodinách informatiky?

  • Jaké máme prostředky pro rozvoj algoritmického myšlení?

  • Musí být učitel programátor, aby se nemusel bát s žáky programovat?

  • Znamená to, že když bude učitel s žáky programovat, dělá z nich programátory?

  • Musí si učitelé sami připravovat všechny materiály?