• Slide Basic 01

Rozvoj informatického myšlení u žáků 2. stupně ZŠ – praktický kurz k nové informatice

Rozvoj informatického myšlení u žáků 2. stupně ZŠ – praktický kurz k nové informatice

Mohlo by Vás zajímat

Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit.

Podtitul
Termín konání
27. září (13.30 - 17,00), 4. října (13.30 - 17.00), 12. října (13.30 - 16.00), 19. 10. (13.30 - 17) + 3 hodiny dle domluvy
Místo konání
NPI ČR Jihlava, Zborovská 3
Lektor
Mgr. Martin Mareš, Mgr. Miroslav Sláma
Doporučeno
pedagogům 2. stupně ZŠ
Počet hodin
24
Cena
0
Garant
Mgr. Zuzana Prokšová, DiS. - zuzana.proksova@npi.cz ,tel.: 567 571 829, mobil: 775 571 628
Číslo programu
T95-75-24-212
Číslo akreditace

Anotace

Praktický kurz pro pedagogy 2. stupně ZŠ je zaměřen na novou informatiku vycházející z revidovaného RVP pro vzdělávací oblast informatika. Účastníci kurzu absolvují 24 hodin online/prezenčního vzdělávání a 6 hodin e-learningu.  

Obsahem online/prezenčního vzdělávaní jsou následující moduly:  


  1. Co je informatického myšlení. V průběhu modulu se účastníci získají přehled o důvodech změny v rámci revidovaného RVP v oblasti ICT, jaké jsou cíle nové informatiky aj. 

  2. Algoritmizace a programování. Pedagogové budou seznámeni s možnostmi využití a práce v programovacím jazyce Scratch při hodinách informatiky na 2. stupni ZŠ.  

  3. Data a informace. Modul je zaměřen na principy práce s daty a klíčové záležitosti, které jsou pro žáky 2. stupně ZŠ důležité pro rozvoj informatického myšlení jako jsou např. způsoby evidence dat, kontrola nad nimi, jejich možné filtrování a třídění dle potřeby aj.  

  4. Modely a informační systémy. Co je modelování? Modelování pomocí schémat? Jaké jsou prvky informačního systému a jaké jsou provazby? O tom všem účastníci získají přehled.  

  5. Základy robotiky – modul, ve kterém se účastníci seznámí s edukační robotikou a možnostmi jejího využití na 2. stupni ZŠ, která dopomáhá žákům rozvíjet informatické myšlení.  


V rámci e-learningového kurzu jsou pro účastníky připraveny různé příklady k procvičování základů programování prostřednictvím vizuálního programovacího jazyka Scratch.