• Slide Basic 01

Rozvoj informatického myšlení u žáků 2. stupně ZŠ – praktický kurz k nové informatice

Rozvoj informatického myšlení u žáků 2. stupně ZŠ – praktický kurz k nové informatice

Mohlo by Vás zajímat

Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit.

Podtitul
Termín konání
13. 10. 2021; 20. 10. 2021; 3. 11. 2021; 10. 11. 2021; 24. 11. 2021; 1. 12. 2021 vždy 14:00 - 17:30
Místo konání
Základní škola a mateřská škola Stod, Komenského nám. 10, 333 01 Stod
Lektor
Mgr. Jindřich Terč
Doporučeno
pedagogům 2. stupně ZŠ
Počet hodin
24
Cena
0
Garant
Mgr. Bc. Petra Duspívová Hlávková - petra.hlavkova@npi.cz ,tel.: 770 199 058, mobil: 770 199 058
Číslo programu
T95-75-14-212-01
Číslo akreditace

Anotace

Praktický kurz pro pedagogy 2. stupně ZŠ je zaměřen na novou informatiku vycházející z revidovaného RVP pro vzdělávací oblast informatika. Účastníci kurzu absolvují 24 hodin online/prezenčního vzdělávání a 6 hodin e-learningu.  

Obsahem online/prezenčního vzdělávaní jsou následující moduly:  


  1. Co je informatického myšlení. V průběhu modulu se účastníci získají přehled o důvodech změny v rámci revidovaného RVP v oblasti ICT, jaké jsou cíle nové informatiky aj. 

  2. Algoritmizace a programování. Pedagogové budou seznámeni s možnostmi využití a práce v programovacím jazyce Scratch při hodinách informatiky na 2. stupni ZŠ.  

  3. Data a informace. Modul je zaměřen na principy práce s daty a klíčové záležitosti, které jsou pro žáky 2. stupně ZŠ důležité pro rozvoj informatického myšlení jako jsou např. způsoby evidence dat, kontrola nad nimi, jejich možné filtrování a třídění dle potřeby aj.  

  4. Modely a informační systémy. Co je modelování? Modelování pomocí schémat? Jaké jsou prvky informačního systému a jaké jsou provazby? O tom všem účastníci získají přehled.  

  5. Základy robotiky – modul, ve kterém se účastníci seznámí s edukační robotikou a možnostmi jejího využití na 2. stupni ZŠ, která dopomáhá žákům rozvíjet informatické myšlení.  


V rámci e-learningového kurzu jsou pro účastníky připraveny různé příklady k procvičování základů programování prostřednictvím vizuálního programovacího jazyka Scratch.