• Slide Basic 01

Matematická gramotnost I - aktivity nejen na začátek vyučovací hodiny

Matematická gramotnost I - aktivity nejen na začátek vyučovací hodiny

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
20. prosince 2021, 9.00 - 15.30
Místo konání
NPI ČR Jihlava, Zborovská 3
Lektor
Mgr. Lukáš Javorek
Doporučeno
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Počet hodin
8
Cena
1300
Garant
Bc. Soňa Baueršímová, DiS. - sona.bauersimova@npi.cz ,tel.: 567 571 814, mobil: 770 106 768
Číslo programu
S18-03-24-212
Číslo akreditace
MSMT-7136/2021-6-310

Anotace

Aktivizační a inovativní vzdělávací program pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia.

Obsahem vzdělávacího programu je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání je konkrétně zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce: učitelům budou prezentovány nové tipy a triky do výuky a učitelé sami ihned vyhodnotí jejich použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků bude realizováno podobou modelových situací. Účastníci se zapojí do modelových cvičení a ostatní aktéři jim následně poskytnout okamžitou zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením tak dochází k zafixování nově získaných dovedností již v průběhu vzdělávacího programu.

Obsah:

1. Proč a jak zvyšovat matematickou gramotnost - šetření PISA a TIMMS, představení příkladů, výsledků a ukázka možnosti využití ve výuce (1 hodina)

2. Zásobník aktivit pro rozvoj matematické gramotnosti pro jednotlivce  -  univerzální aktivizující startéry nejen na začátek vyučovací hodiny, které budou bavit Vás i Vaše žáky  – Zasloužené jméno, Kostky, Karty s čísly, Postav věž, Desítka, Jednička, Číselný trojúhelník, Hádanka, Ano x Ne, Já mám, kdo má, Kolotoč (3 hodiny)

3. Zásobník aktivit pro rozvoj matematické gramotnosti pro párovou výuku  - aktivity využitelné nejen v matematice a to hlavně formou párové práce – Vyřeš a prohoď, Dobble, Trimino, Domino (2 hodiny)

4. Písemné opakování – ukázka možností jak organizovat opakování učiva pro dvojice (1 hodina)

5. Sdílení příkladů dobré praxe, dotazy, diskuze (1 hodina)