• Slide Basic 01

Supervize pro mentory projektu APIV B

Supervize pro mentory projektu APIV B

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
23. listopadu 2020
Místo konání
všechna pracoviště NPI ČR
Lektor
Mgr. Jana Kazíková, Mgr. Luboš Lisner
Doporučeno
pedagogům MŠ, pedagogům 1. stupně ZŠ, pedagogům 2. stupně ZŠ, pedagogům speciálních škol, pedagogům gymnázií, pedagogům SOŠ a SOU, ředitelům škol a školských zařízení, zástupcům ředitelů škol a školských zařízení
Počet hodin
8
Cena
0
Garant
Mgr. Miroslav Bocan - miroslav.bocan@npi.cz ,tel.: 222 122 352, mobil: 770 184 296
Číslo programu
Q92-12-11-202-02
Číslo akreditace

Anotace

Reflexe zkušeností s mentoringem a spoluprací se školami



Sebereflexe mentorských dovedností



Řešení obtížných situací



Sdílení



Identifikace potřeb, jak se dál rozvíjet v roli mentora



Dle počtu účastníků bude přizpůsobena organizace supervize.



A) Kolečko:



Dosavadní praxe:




  • Jaké jsou vaše mentorské zkušenosti? (počet mentees, počet schůzek, typy škol, typy klientů - pozice ve škole atd.)

  • Jakým tématům jste s menteemi věnovali?

  • Jaký typ pomoci jste nejčastěji poskytovali? (koučování, zpětná vazba, rady, informace o zdrojích…)



Úspěchy:




  • Co se vám daří? Co jde „samo“? Z čeho máte radost?

  • V čem jste se během mentorské praxe „posunuli“? (viz původní balanční kruh/kolo)



B) Sebereflexe na balančním kole/kruhu: viz kompetence mentora (práce ve dvojicích - koučování)



C) Kolečko:



Další rozvoj:




  • Na co jste ve vztahu či práci s menteem narazili a chtěli byste to s ostatními probrat?

  • Jaké si kladete otázky? V čem se potřebujete ujistit?

  • V čem byste se chtěli dále rozvíjet? Co potřebujete zlepšit? Co se chcete naučit nového?



D) Supervizní bálint:




  1. Expozice (případ, situace, téma) – viz „na co jste narazili a chtěli byste to probrat“

  2. Otázky (doplňování, dovysvětlování) – zjistit co nejvíce podrobností

  3. Fantazie (dojmy, pocity, asociace, intuice, příběhy, postavy) – vcítění se ostatních do události i jejích protagonistů, propojování s vlastní praxí ostatních (podobné situace, témata, případy…) „já když to tak vidím, připomíná mi to“/ „když to tak poslouchám, říkám si“ / „když se do toho vžiju, tak mám pocit, že už jsem někdy zažil něco podobného (navrhovatel situace nekomentuje)

  4. Doporučení (generování různých praktických řešení situace) „na tvém místě bych…“ „kdybych chodil ve tvých botách…“ (navrhovatel situace si zapisuje, nekomentuje)

  5. Rekapitulace (navrhovatel situace si vybere a pojmenuje řešení, které mu nejvíc „sedí“)