Anotace
Koncepční metodická podpora rozvoje školy je zaměřena na oblast zavádění a využívání digitálních technologií ve všech oblastech vzdělávání a řízení školy. Je poskytována krajským ICT metodikem projektu SYPO v delším časovém období, zpravidla jednoho školního roku. Obsahem odborné podpory školy může být jedno, nebo i více témat — Digitální infrastruktura ve škole, Role ICT ve vzdělávání, Sledování trendů, ICT v řízení školy, Obsah pro využití ICT ve vzdělávání. Krajský ICT metodik společně se zástupcem školy (školní ICT metodik/koordinátor, ředitel školy, pověřený pedagog) řeší konkrétní situaci, týkající se některé oblasti ICT podle potřeb a specifických podmínek školy. Koncepční podpora je strukturována na sebe navazujícími etapami s průběžným sledováním vývoje pokroku a závěrečným hodnocením přínosu. Samotná podpora, v uvedené minimální hodinové dotaci, je realizována po dohodě se školou a dle náročnosti obsahu podpory prostřednictvím konzultací (na místě ve škole, vzdáleně), online komunikací, sdílením dokumentů.