Strategické řízení a plánování ve školách  Mateřské školy

Přihlásit Zpět
Podtitul
Mateřské školy
Termín konání
16. října 2019, 18. listopadu 2019, 9. prosince 2019, 20.ledna 2020, 17. února 2020, 23. března 2020, 20. dubna 2020, 18. května 2020, 15. června 2020
Místo konání
NIDV Liberec, Masarykova 28
Lektor
Ing. et Mgr. Vít Beran, PhDr. Václav Trojan, Ph.D., Mgr. Bc. Miroslav Jiřička, Mgr. Bc. Miluše Urbanová, Ph.D.
Doporučeno
ředitelům škol a školských zařízení
Počet hodin
48
Cena
0
Garant
Mgr. Monika Kadlecová - kadlecova@nidv.cz ,tel.: 482 360 516, mobil: 770 152 598
Číslo programu
E38-11-17-192-01
Číslo akreditace

Anotace

Vzdělávací program je určen ředitelům základních, mateřských, středních a vyšších odborných škol a školských zařízení, zástupcům ředitelů škol a školských zařízení, střednímu managementu: vedoucím metodických kabinetů, vedoucím odloučených pracovišť . Účastníci se seznámí  s postupy a metodami využitelnými při tvorbě a implementaci strategického plánu rozvoje školy, možnostmi změny kultury školy a pedagogického vedení i přípravou a realizací změn. Osvojí si  komplexní  přístup k evaluaci. Vzdělávací program je složen  z 8 seminářů, které jsou seřazeny s ohledem na postup při zpracovávání strategického plánu rozvoje školy. Semináře se konají 1x měsíčně. Jak v teoretické rovině, tak na příkladech z praxe semináře ukáží a vysvětlí roli jednotlivých náležitostí probíraného tématu.Povedou frekventanty k promýšlení sad otázek, jejichž zodpovězení je potřebné k formulaci strategických cílů školy a usouvztažnění těchto odpovědí s lidskými, finančními, materiálními, prostorovými a dalšími zdroji organizace jako předpokladu pro formulaci adekvátní strategie.

1. seminář: Kultura školy podporující maximální rozvoj každého žáka - Ing. et Mgr. Vít Beran

- kultura organizace/školy, model kultury školy, klima školy, možnosti autoevaluace kultury a klima školy, přehled manifestace kultury školy, vize a mise školy, příklady dobré praxe

2. seminář: Vedení a řízení změny ve školách - PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

- zásady správného vedení a řízení změny, fáze změny, odpor a jeho možná eliminace, identifikace slabého místa ve škole a sestavení návrhu a postupu změny

3. seminář: Metody analýzy potřeb škol - PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

- obecné principy strategického myšlení a analýzy, informační zdroje pro analýzu prostředí školy, analýza vnitřního prostředí školy, analýza vnějšího vzdělávacího prostředí, závěrečné analýzy a vymezení pozice školy

4. seminář: Tvorba strategického plánu rozvoje škol - Mgr. Bc. Miroslav Jiřička

- strategický plán rozvoje školy, základní premisy: mise školy, vize školy, hodnoty školy, rozvojové záměry školy, identifikace příležitostí z vnějších zdrojů, disponibilní zdroje, vztah příležitostí a silných stránek školy, náležitosti strategického plánu rozvoje školy

5. seminář: Implementace procesů strategického řízení a plánování ve školách - Mgr. Bc. Miroslav Jiřička

- role implementace ve strategickém řízení a plánování, proces implementace a jeho kroky, faktory ovlivňující proces implementace, překážky a jejich zvládání



6. seminář: Hodnocení práce pedagogů - Mgr. Bc. Miluše Urbanová, Ph.D.

- potřebnost hodnocení učitelů, hodnocení jako součást řízení pracovního výkonu učitelů, nástroje hodnocení, hodnotitelé (vedení školy, učitelé, žáci, rodiče, sebehodnocení učitelů), oblasti hodnocení, možnosti využití dat o žácích pro hodnocení pedagogů – problémy hodnocení na základě výsledku žáků

7. seminář: Tvorba plánu profesního rozvoje pedagogů - Mgr. Miluše Urbanová, Ph.D. 

- stanovování cílů a prostředků rozvoje pedagogů na základě potřeb žáků, rozvoj a podpora pedagogů, osobní plán profesního rozvoje pedagoga, znaky efektivního rozvoje pedagogů a hodnocení dosavadní praxe školy

8. seminář: Evaluace pokroku školy - Mgr. Bc. Miroslav Jiřička

- kontrolně-plánovací proces, formulace kritérií a indikátorů evaluace jako prostředků odstraňování napětí mezi skutečností, plánovaným stavem a specifiky školy či školského zařízení, rozvoj kompetencí v oblasti poskytování zpětné vazby, které vychází z doložitelných faktů