• Slide Basic 01

Emoce a emoční inteligence pro pedagogy

Emoce a emoční inteligence pro pedagogy

Mohlo by Vás zajímat

Podtitul
Termín konání
8. ledna 2020, 9.00 - 15.30
Místo konání
NIDV Pardubice, Za Pasáží 657
Lektor
PhDr. Miroslav Pospíšil
Doporučeno
učitelé ZUŠ a SUŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU
Počet hodin
8
Cena
800
Garant
Ing. Veronika Špičáková - spicakova@nidv.cz ,tel.: 466 046 150, mobil: 774 626 312
Číslo programu
I38-07-19-192
Číslo akreditace
MSMT-8282/2019-1-355

Anotace

Emoce hrají v našem životě mnohem větší roli, než si uvědomujeme. Až 80 % našich rozhodnutí je a základě emocí, ne rozumu, prostě se nám to líbí, chutná nám to, připadáme si v tom dobře, baví nás to, přináší nám to potěšení a radost. Emoční inteligence zajišťuje až 80 % úspěchu v životě i práci. Díky své kvalifikaci, schopnostem jsme do práce přijati, EQ nám umožní, abychom v ní setrvali, dobře vycházeli s kolegy i nadřízenými. Úspěchu v životě brání příliš rozvinuté Ego a narcismus, stejně jako emoční nezralost. Úspěšní můžeme být i tehdy, když zažíváme krizi středního věku, můžeme si užívat i stáří, kdy se zvýší činnost pravé hemisféry a stáváme se více hraví a kreativní, můžeme zúročovat to, co jsme se dosud naučili. Rozhodující pro úspěch a prosperitu je pochopení svých základních postojů a hodnot, které nás řídí. Naučit se emoční odstup a nadhled je možné v každém věku. Kdo je schopen pochopit a zhodnotit emocionální stavy jiných lidí ve skupině a umí na ně rychle reagovat, je ve skupině oblíbený a respektovaný.



Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:




  • Emoce a jak je využívat i krotit – sebepoznání

  • Přehled hlavních emocí člověka

  • Zklamání, nenaplněné očekávání, lítost, úzkost, strach, negativní očekávání

  • Jakou úlohu v našem chování a rozhodování hraje limbický systém, amygdala a hipokampus

  • Jak se vyrovnat s negativními emocemi a rozhodnout se jinak

  • Zvládání hněvu, zlosti a rozčilení, metody zklidnění emocí a snížení pocitu vyčerpání a stresu

  • Vyjádření oprávněného a prospěšného hněvu – asertivní kritika

  • Emoční inteligence – popis a ukázka dotazníku EQ

  • Empatie a pochopení anti empatie – ukázka dotazníku empatie

  • Vztah EGA a emoční inteligence u pedagogů – obranné mechanismy Ega

  • Jak regulovat Ego a emoce žáků

  • Jak se chytřeji rozhodovat a nelitovat svých minulých rozhodnutí a emočně je neprožívat

  • Krize středního věku a jak se jí bránit

  • Postoj A+ - vnitřní naladění vítězů