Oblasti DVPP a podpory

Volba témat, konkrétních obsahů a forem jednotlivých vzdělávacích programů vychází ze strategických dokumentů MŠMT, z poznatků ČŠI, z koncepční a analytické činnosti NIDV reflektující poskytované vzdělávání a praxi pedagogických pracovníků. Důraz je kladen na didaktické dovednosti jednotlivých učitelů a schopnosti metodicky různorodě vést vyučovací jednotku nebo projekt. Vzděláváním je podpořena kompenzace různých typů znevýhodnění, ale i rozvoj typů nadání u žáků v duchu společného vzdělávání (inkluze).
V oblasti jekladen důraz na podporu škol při spolupráci se zaměstnavateli a v problematice zajištění bezpečnosti škol a žáků v odborných předmětech. Dálena předmět matematika a průřezové téma finanční gramotnosti. Vzdělávací programy v této oblasti konkrétně navazují na ŠVP středních škol, na potřebu škol zařazovat do svých ŠVP průřezová témata a na aktuální metodiky jednotlivých předmětů. V oblasti přírodovědných předmětů se např. jedná o témata:
- Moderní technologie ve výuce přírodovědných předmětů
- Podpora výuky přírodních věd na základních a středních školách
- SCIENTIX – Inovativní trendy a přístupy pro výuku přírodovědných předmětů
- Matematika v běžném životě
- Aktivizující metody výuky chemie apod.
- Také se při přípravě nových vzdělávacích programů pracovalo s výstupy a s tématy ukončeného projektu IPs POSPOLU
Prioritní témata v oblasti
- Finanční gramotnost
- Vyučování matematiky a geometrie
- Vyučování přírodovědných předmětů
- Digitální a moderní technologie
- Obsahové a metodické otázky výuky ekonomiky a finančnictví
- Kariérové poradenství
- Šikana, agrese a rizikové chování žáků SŠ
- Společné vzdělávání na SŠ
- BOZ a právní problematika
- Programy na podporu realizace šablon
- CISKOM – Příprava a realizace školení pro funkce definované školským zákonem a zajišťující chod procesů maturitní zkoušky na školách