Oblasti DVPP a podpory

Hlavním cílem Systému podpory nadání (SPN) je zajištění vzdělávání prohlubující kvalifikaci pedagogických pracovníků všech vzdělávacích stupňů škol s akcentem na kompetence identifikace a rozvoje nadání u všech žáků.
Volba témat, konkrétních obsahů a forem jednotlivých vzdělávacích programů vychází ze strategických dokumentů MŠMT, z poznatků ČŠI, z koncepční a analytické činnosti NIDV reflektující poskytované vzdělávání a praxi pedagogických pracovníků a navazuje také na aktivity krajských sítí Systému podpory nadání (SPN). Důraz je kladen na didaktické dovednosti jednotlivých učitelů a schopnosti metodicky různorodě vést vyučovací jednotku nebo projekt. Vzdělávací programy (VP) jsou zaměřeny i na rozvoj kompetencí směřujících k zavedení systému péče o nadání na školách v celé jejich komplexnosti.
Hlavní cíle
- Zvyšovat plošně i cíleně mezi pedagogy povědomí o důležitosti oblasti péče o nadání
- Podporovat přesvědčení pedagogů, že péče o nadání je v jejich silách a kompetenci
- Zvyšovat motivaci pedagogů pro práci s nadáním
- Integrovat oblast péče o nadání do dalších oblastí vzdělávání pedagogů, oborově i průřezově pro jednotlivé vzdělávací stupně
- Poskytnout pro motivované pedagogy dostatečnou oporu k realizaci péče o nadání
- Podpořit vzděláváním strategický cíl zavádění školských koordinátorů péče o nadání do škol (a SVČ)
- Realizovat DVPP pokrývající systematicky oblast péče o nadání ve všech regionech
- Realizovat DVPP poskytující oporu pro pedagogy jednotlivých vzdělávacích stupňů a oborů
- Podporovat propojování formálního vzdělávání s neformálním (včetně zájmového)
- Podporovat propojování formálního a neformálního vzdělávání (včetně zájmového) s odbornými pracovišti a výzkumem
- Pomocí DVPP podporovat systematickou péči o nadání
- Pomocí DVPP podporovat síťování škol a dalších aktérů
- Podporovat stáže, sdílení dobré praxe a další formy učení se přímou zkušeností
- Podporovat webináře, on-line vzdělávání a další formy distančního vzdělávání a asynchronního sdílení zkušeností (tvorba metodik, videozáznamů aktivit a vzorových hodin)
- V rámci DVPP a stáží naučit učitele vést vnitřně diferencovanou výuku.
Vzdělávací programy
- Využití her při výuce s integrovanými nadanými žáky
- Systematický úvod do problematiky nadání
- Jak v praxi na badatelsky orientovanou výuku (BOV) v přírodovědných předmětech
- Zažít studenty jinak aneb tvůrčí osobnosti a aktivní občané ve školních lavicích a mnoho dalších víc na stránkách TALENTOVANÍ
V rámci krajských sítí podpory nadání v roce 2018 byly realizovány v každém kraji v průměru dva tematické kulaté stoly a dvě setkání krajské koordinační skupiny. Objem konzultací dosahuje průměru 10 konzultací na kraj za rok. Cílovou skupinou konzultací jsou pedagogové, školy, rodiče, VŠ, SVČ a další subjekty.
Významné akce a konference
- Digitální technologie ve výuce
- Kulatý stůl
- Podpora začínajících učitelů
- VI. mezinárodní konference
- Udržitelný rozvoj světa
- Strategické řízení ve školách
- Přijímáme, začleňujeme a vzděláváme děti, žáky cizince II
- Jazyky v zrcadle jednoho století
- Etická výchova jako součást života školy
- Digitální technologie ve výuce
- Cesta ke svobodě a demokracii
- Kulatý stůl
- Celostátní seminář vychovatelek a vychovatelů školních družin a školních klubů 2018
- Protektorát Čechy a Morava
- Finálové zakončení 8. ročníku soutěžní přehlídky DOMINO
- Celostátní seminář vychovatelek a vychovatelů školních družin a školních klubů